14 листоп. 2026 10:25
-extra-extra-large.webp)
У жовтні 2026 року споживчі ціни на Черкащині зросли на 2,1% порівняно з вереснем. Від початку року інфляція в області становила 11%. Найбільше за місяць подорожчали продукти харчування, транспортні послуги та пальне.
Такі дані оприлюднило Головне управління статистики у Черкаській області.
Для порівняння, загальноукраїнський показник інфляції у жовтні становив 1,8%, а з початку 2026 року – 10,3%. Отже, темпи зростання споживчих цін на Черкащині були вищими, ніж у середньому по країні.
Які продукти подорожчали найбільше
Упродовж жовтня вартість продуктів харчування та безалкогольних напоїв в області збільшилася на 2,8%.
Найпомітніше зросли ціни на овочі – на 8,1%, цукор – на 7,8%, сир і м'який сир – на 7,1%. Фрукти подорожчали на 4,2%, молоко – на 3,6%, масло – на 2,4%, макаронні вироби – на 2,2%, хліб – на 2,1%.
Також у жовтні зросла вартість риби та продуктів із неї — на 1,4%, м'яса і м'ясопродуктів – на 0,3%. Соняшникова олія за місяць у ціні не змінилася.
Водночас деякі продукти стали дешевшими. Зокрема, яйця втратили в ціні 5%, а свинина – 2%.
Якщо порівнювати з груднем 2025 року, найбільше зростання зафіксували для цукру – 27,1%, риби та рибної продукції – 24,2%, хліба і хлібопродуктів – 21,9%, соняшникової олії – 17,8%.
Пальне та транспорт також дорожчають
У жовтні витрати на транспорт для жителів області зросли на 3,6%. Зокрема, пальне та мастила подорожчали на 5,7%, транспортні послуги – на 5,6%.
Проїзд залізницею став дорожчим на 7,2%, автобусним транспортом – на 5,5%.
За десять місяців 2026 року ціни у транспортній сфері збільшилися на 29,1%. Найбільше за цей період зросла вартість пального та мастил – на 53,3%, а транспортних послуг – на 43,6%.
Змінилася вартість інших товарів і послуг
На 2,7% у жовтні зросли ціни у сфері зв'язку. Це пов'язано, зокрема, з підвищенням тарифів на інтернет на 5,6% та мобільний зв'язок на 2,3%.
Послуги охорони здоров'я подорожчали на 1,2%. Зокрема, вартість послуг лікарень збільшилася на 2,8%, амбулаторних послуг – на 2%.
Алкогольні напої та тютюнові вироби загалом додали в ціні 2,4%. При цьому алкоголь подорожчав на 4,2%, а тютюнові вироби – на 1,3%.
Ціни в закладах громадського харчування та готелях зросли на 1,3%, у сфері відпочинку й культури – на 1,4%.
Натомість одяг і взуття загалом подешевшали на 0,7%. Зокрема, одяг став дешевшим на 1,4%, тоді як взуття незначно подорожчало – на 0,2%.
У сфері житлово-комунальних послуг упродовж жовтня суттєвих змін не зафіксували: тарифи на електроенергію, природний газ, гарячу воду та опалення залишилися на попередньому рівні.
Загалом від початку року споживчі ціни на Черкащині зросли на 11%. Найбільше за цей період подорожчали транспортні послуги та окремі продукти харчування.
Свіжі новини у вашому смартфоні! Підписуйтесь на Черкаси.info у телеграм t.me/cherkasy_info_nmnm
12 листоп. 2026 13:11

Упродовж січня–жовтня 2026 року до бюджетів усіх рівнів від платників Черкаської області надійшло 18,2 млрд грн податку на доходи фізичних осіб. Це майже на 2,5 млрд грн більше, ніж за такий самий період торік.
Про результати надходжень повідомили в Головному управлінні Державної податкової служби у Черкаській області.
У податковій також звернули увагу на можливість оформлення податкової соціальної пільги. Скористатися нею за дотримання встановлених законодавством умов можуть, зокрема, люди з інвалідністю та батьки, які виховують дітей з інвалідністю.
Пільга дозволяє зменшити суму доходу у вигляді заробітної плати та прирівняних до неї виплат, з якої утримують податок на доходи фізичних осіб. Відповідно, зменшується і сума ПДФО, яку потрібно сплатити.
Хто має право на податкову соціальну пільгу
Розмір пільги залежить від категорії платника податків.
У розмірі 150% прожиткового мінімуму її можуть отримати:
Пільга у розмірі 200% прожиткового мінімуму передбачена для людей з інвалідністю I або II групи, які мають статус учасників бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни.
Водночас право на таке зменшення оподатковуваного доходу залежить від розміру заробітної плати. Вона не повинна перевищувати встановлену граничну суму. Її визначають шляхом множення прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого на 1 січня відповідного року, на коефіцієнт 1,4. Отриманий результат округлюють до найближчих 10 гривень.
Як оформити пільгу
Щоб скористатися податковою соціальною пільгою, працівник має звернутися до роботодавця із відповідною заявою та надати документи, які підтверджують право на неї.
Залежно від підстав це можуть бути копія пенсійного посвідчення або відповідної довідки. Батькам дітей з інвалідністю, зокрема, можуть знадобитися свідоцтво про народження дитини, медичні висновки та рішення органів опіки й піклування.
Свіжі новини у вашому смартфоні! Підписуйтесь на Черкаси.info у телеграм t.me/cherkasy_info_nmnm